T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / MARMARİS - Marmaris Halk Eğitimi Merkezi

2024 - 2025 Eğitim Öğretim Yılı Usta Öğretici Başvuruları Başladı

                                                                                                                                                                                                                                                                    Ek-

                                                                                               İLAN ÖRNEĞİ                                                      

 

 

T.C.

MARMARİS  KAYMAKAMLIĞI

Marmaris İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü

 

Marmaris Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünde 2024-2025 eğitim öğretim yılında açılacak kurs programlarında görevlendirilmek üzere ücretli usta öğretici talepleri alınacaktır.  Başvuru işlemleri 01-31 Ağustos 2024 tarihleri arasında Ek-2 Ücretli Usta Öğretici Başvuru Değerlendirme Formuna esas belgeler e-yaygın sistemine Usta Öğretici adayları tarafından yüklenerek online olarak yapılacaktır. Süreç hakkında Marmaris Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü (https://marmarishem.meb.k12.tr/) web sitesinde yer alan açıklamalara ve  11/04/2018 tarihli- 30388 sayılı Resmi Gazete de yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumlar Yönetmeliği dikkat etmeniz gerekmektedir.

 

Yeni başvuru döneminin hayırlı olmasını temenni ederiz.

26.07.2024

Turgay KAÇAR

Marmaris Halk Eğitimi Merkezi Müdürü

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                             

 

 

Kursların Açılma Sürecindeki İş ve İşlemler

Kurslarla ilgili süreçlerin sağlıklı yürütülebilmesi için aşağıda yer alan açıklamalar çerçevesinde hareket edilmesi gerekmektedir.

Kesin Sıralama Listeleri yayınlandıktan sonra, sehven onay verilen belgeler, istek başvurusu, belge veya kurs olabileceği düşünülerek, açmak istediğiniz kursa onay verilmiş de olsa; kurs açılma aşamasında KURS AÇMA YETERLİLİĞİ UYGUN OLMAYAN [Ön lisans mezunu olup, lisans mezunu işaretleyen, belgesi olmadığı halde seçenek işaretleyen, hizmet süresi yeterli olmayan, evrakları eksik olduğundan yersiz puan alan vb.] kişilerin kursu, planlama yapan müdür yardımcısı tarafından kontrol edildikten sonra REDDEDİLECEKTİR.

Eğitici Durumu "Emekli" veya” Kamu personeli "olduğu halde başvuruda "Ücretli Usta Öğretici" veya tam tersi gibi çalışma tipini hatalı giriş yapanların oluşacak mağduriyetten kurumumuz sorumlu değildir.

KURS AÇMA TALEPLERİ

1- Kurs talepleri resmi yazı ile; Resmi Kurumlar, Belediyeler, Vakıflar veya Dernekler tarafından Marmaris Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğümüze yapılmaktadır. Belirtilen kurumların talebi olmaksızın usta öğretici bizzat Müdürlüğümüze kurs açılma talebinde bulunamaz.

2- Kurs açma talebi KURS AÇMA FORMU (atta) ve ekleri ile yapılmaktadır.

3- Kursların açılacağı ve evrakların teslim edileceği muhtemel tarihler kurum Web Sitemiz üzerinden duyurulur.

KURS AÇMA DOSYASINDA BULUNMASI GEREKENLER

 

İlgili Müdür Yardımcımızın daveti ile, kurs açılması için belgeler Müdürlüğümüze getirilirken ASILLARI ve FOTOKOPİSİ birlikte getirilecektir.

Mezuniyet Belgesi olarak E-Devlet üzerinden alınan belge teslim edilecekse, transkript de birlikte getirilecektir. Çünkü; E-Devlet üzerinden alınan Mezuniyet Belgesinde Öğrenim Süresi YIL/DÖNEM yazmamaktadır.

Kurs Açma Başvuru Dosyasında Aşağıdaki Evraklar olmalıdır:

  1- Açılacak Kursun Eğitici Niteliği Sayfa Çıktısı Eklenecektir.[Kurs Modülünden o sayfadan alınan çıktı]

  2-1 adet fotoğraf

  3- Yeterlilik Durum Belgesi Fotokopisi ( Diploma, Ustalık, Antrenörlük, Hafızlık, İcazet, 4.Seviye Kurs Belgesi)

  4- Adli Sicil Kayıt Belgesi [Son 6 Ay] [E-Devlet]

  5- Sağlık Raporu Fotokopisi [Son 6 Ay

  6- Nufüs Cüzdanı Fotokopisi 

  7- Askerlik Durum Belgesi [Askerlikle ilişiği bulunmamak][E-Devlet]

  8- Resmi Kurumlarda görev yapanlar Kurs Açma İzin Belgesi (Kurs Yeri, Günü ve Saati yazılı olmalıdır)

 9- İş Güvenliği Belgesi Fotokopisi 

10- Oryantasyon Belgesi Fotokopisi

11- Spor Kurslarında kursiyerlerin yapacağı spor alanı ile ilgili güncel Spor Lisansları

12-Emekliler için emekliliğe dair belge

13-Hijyen Belgesi(Yiyecek içecek alanı ile güzellik ve saç bakımı hizmetleri alanı için)

14-Alanınızdaki iş/hizmet deneyimi belgeleri (e-devlet barkodlu sgk )

15- Yapı Kredi Bankası Dörtyol Şubesi Hesap Numarası

KURS AÇMA EVRAK TESLİMİ VE ONAY İŞLEMLERİ

1- İstenen tüm evraklar, sorumlu Müdür Yardımcısına eksiksiz bizzat teslim edilir. Posta veya dolaylı yoldan evrak kabul edilmez.

2- Kurs Açma Evrakları, sorumlu Müdür Yardımcısı tarafından gerek belgeler alınırken gerekse alındıktan sonra incelendiğinde, tam ve hatasız ise e-yaygın sisteminden kursunuzun açılma sürecini başlatabilir ya da bir sorun veya eksik durumunda red edebilir.

3- Kurum Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.

4- İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.

5- Son olarak İlçe Milli Eğitim Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.

Kursu e-yaygın üzerinden planlanan Usta Öğretici e-devlet üzerinden giriş yaparak açılan kursuna "EĞİTİCİ GÖREV ONAYI" vermelidir.


 ORYASTASYON SEMİNER BELGESİ İÇİN AÇIKLAMA

Kurs açılabilme şartlarından birisi de Oryantasyon Seminerine katılmış ve başarılı olarak belgesini almış olmaktır.

 

 İŞ GÜVENLİĞİ BELGESİ İÇİN AÇIKLAMA

Kurs açılabilme şartlarından bir diğeri de İş Güvenliği belgesine sahip olmaktır. Yönetmelik gereği "İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı" eğitimleri az tehlikeli sınıfta (Halk Eğitim Merkezleri) yer alan işyerlerinde 3 yılda en az bir defa tekrarlanmalıdır (En az 8 saat). Bu süreyi tamamlamış ve tamamlanacak olan belge sahipleri Web Sitemiz üzerinden İş Güvenliği Kursuna müracaat etmelidirler. Aksi takdirde belgeleri geçersiz sayılacaktır. 

 


 

E-YAYGINDA KURS AÇILDIKTAN SONRAKİ İŞLEMLER

1- Kurs planlaması yapılan usta öğretici Yıllık Planını hazırlar ve Kurum Müdürüne imzalatır. İdareden her sayfası onaylı kurs defteri alır. Kurs defteri kursun yıllık planı doğrultusunda her bir ders saati için ayrı ayrı olmak üzere doldurulur ve Usta Öğretici tarafından imzalanır. Kurs defteri haftalık olarak dersten sonra ilgili Müdür Yardımcısına mutlaka imzalattırılır.

2- Kursiyerlerin devamsızlıkları; özürlü /özürsüz her bir modül saatinin 1/5'inden fazla olmamalıdır. Kursiyer sayısı 8'in altına düştüğünde ivedi ilgili Müdür Yardımcısına bilgi verilir. Kursun devam edip etmeyeceğine mevzuat çerçevesinde karar verilir.

3- Usta Öğreticinin kursa gelememesi veya kurs yerini acil terk etmesi gerektiği durumlarda ilgili müdür yardımcısına ivedi bilgi vermelidir. Sağlık durumları için rapor alınmalıdır. Kurs yapılmayan gün/saat puantajda belirtilmelidir . Bu günlerin yerine telafi de yapılsa ücret ödenmesi mümkün değildir.


 

 AŞAĞIDAKİ İŞLEMLERİ UNUTMAYINIZ!

* Sıralama listesinde isminizin olup olmadığına baktınız mı?                   

* Oryantasyon Kursuna katılacağınızı biliyor musunuz?

* İş Güvenliği Kursuna katılacağınızı biliyor musunuz? 

* İstekli öğrencilerden dilekçe aldınız mı? 

* Kurs Açma Formunu ilgili birimden Müdürlüğümüze gönderttiniz mi?    

* Kursunuzun açılıp açılmadığını e-yaygın sisteminden takip ettiniz mi? / ediyor musunuz?         

* Yapı Kredi Dörtyol Şubesinden hesap açtınız mı?    

* Hesap Numaranızı Muhasebe Birimine verdiniz mi? [İlk defa kurs açıyorsanız]       

* Kurs Planınızı hazırladınız mı ve onaylattınız mı? 

* Kurs Defteri aldınız mı?


MODÜL/KURS SONUNDAKİ İŞLEMLER

1- Her modül sonunda değerlendirme sınavı yapılır. Değerlendirme Sınavları Kursun durumuna göre yazılı ya da uygulamalı yapılır. Değerlendirme notları e-yaygın sistemine geciktirilmeden girilir.

2- Kursun bitmesiyle *Sınav evrakları *Modül Değerlendirme Çizelgesi *Kurs Sonu İmza Tutanağı *Kurs Defteri ve * Kurs Planı İlgili Müdür Yardımcısına teslim edilir.

3- Kurs sonu işlemlerini tamamlayan ve e-yaygın sistemi üzerinden veri girişlerini bitiren Usta Öğretici Kursiyer Belge Defterini de imzalar.

 

 

 

Önemlidir!!!

Açıklamalar kısmında sizlere verilen bilgiler ile e- yaygın sistemi çelişmesi veya sehven yanlış yapılan bir açıklama olması durumunda 11/04/2018 tarih ve 30388 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Hayat Boyu Öğrenme Kurumlar Yönetmeliği bilgileri esas alınacaktır.

 

 

Takvim

Başvuruların e-yaygın sistemi üzerinden alınması: 01-31 Ağustos 2024

Başvuruların komisyonca değerlendirilmesi: 2-13 Eylül 2024

Nihai olmayan taslak listelerin ilanı: 14-15 Eylül 2024

İtirazların kabul edilmesi: 16-17 Eylül 2024

Makam onayına sunulması: 18 Eylül 2024

Kesin listelerin yayınlanması: 19-20 Eylül 2024

Kursların açılması planlanması: 23 Eylül 2024 Pazartesi itibariyle (Tüm iş ve işlemlerin tamamlanması halinde)

 

NOT: Başvuruların yoğun olması durumunda ihtiyaç halinde, e-yaygın başvuruları tarihleri dışındaki takvim sürelerinde değişiklik yapılabilir.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 31.07.2024 - Güncelleme: 31.07.2024 15:38 - Görüntülenme: 1222
  Beğen | 0  kişi beğendi